An American Crime | Recenze

28. march 2013 at 13:55 | IvettPikaCoke |  ~ Reviews

Název: An American Crime [Americký zločin]
Režie: Tommy O'Haver
Žánr: Drama/Krimi
Délka filmu + Rok výroby: 92 min. - 2007 USA

Příběh: Jedná se o případ otřesného týrání dítěte, který prorazil mlčení veřejnosti a žalobce ho komentoval slovy, cituji - "Tohle je ten z nejodpornější zločin v historii státu Indiana". Film vypráví o dvou sestrách Sylvii a Jenny, jenž se jejich rodiče z důvodu práce a peněz rozhodnou nechat u Gertrudy Baniszewské. Ta sama má ovšem několik svých dětí a na domácnost stačí jen tak tak. Slíbí jí tedy, že jí budou posílat peníze a za určenou dobu se pro své holčičky vrátí. Vše bylo domluveno, mělo to být pár měsíců, jednoho dne se ale všechno zvrtne a starší ze dvou sester je mučená, mlácená a Gertruda jí drží ve svém sklepě. Co víc? Film je natočen podle skutečné události, která se stala v Indianě v roce 1965.

Můj názor: Tento film jsem viděla už před nějakou dobou, ale myslím, že ani nejde na něj zapomenout. Sice se to odehrává v dřívější době, což moc nemusím, ale tohle mi nevadilo. Roli Sylvie hraje Ellen Page, kterou mám ráda. Ale to nemění fakt, že tohle je jeden z těch filmů, kdy z toho až běhá mráz po zádech. To co se ve filmu děje, je něco vážně strašného. Tady jde vidět, jací jsou lidi svině, ale což lidi, malý děti! Jak tohle může někdo dělat, to nepochopím. Je to dost silný, dramatický příběh. Happy End nečekejte. Slabším a citlivějším povahám bych to možná také moc nedoporučovala. Pokud ale máte rádi dramata stejně jako já, stojí za to se na film podívat. Musím uznat, že herecké výkony a celková filmová atmosféra je opravdu skvělá. Naopak nejhorší na tom je, že tohle se skutečně stalo. Na trailer se můžete podívat TADY.

~
~
~